Höstskänsla

Det var en kylig morgon igår, som ett varsel om höstens intåg. Som vanligt kommer jag protestera in i det sista innan jag letar fram en varmare jacka och ännu längre innan vantar kommer fram. Mössa ska vi inte tala om. Kanske skulle man kunna njuta mer av hösten och den friska klara luften om man inte varit så envis på just denna punkten. Men det vore att gå emot den där drömmen jag går och bär på.

Jag har bestämt mig för att delta i den där dikttävlingen som jag nämnt innan. Problemet är bara att jag inte riktigt kan bestämma mig för mitt bidrag, är inne på samma spår som min storasyster. Sista dagen idag för deltagande men får fundera under eftermiddagen iaf.

Det går ordentligt framåt med vårt stambyte nu. Igår kom kakel upp på väggarna och idag skulle golvet läggas. Kanske att vi kan börja använda toalett till nästa helg. Ska bli skönt i så fall.

Bjuder er idag på Ulf Lundells vackra Connemara. Tycker den passar bra såhär när det går mot höst.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0