Kalas!

Igår var första skoldagen denna veckan och likaså den enda. Känner att jag inte riktigt kommit in i någon ordentlig plugg-rytm. Få hoppas det blir mer ordning på det nästa vecka då vi har föreläsningar varje dag. Ska iaf försöka ta tag i några uppgifter idag rörande statiskt obestämda balkar. Visst låter det spännande?!?

Eftermiddagen igår spenderades hos dagens 1-års barn. E tyckte kanske att det var roligare att leka med presentpapperet än själva presenterna, men det är knappast något ovanligt för en kille i den åldern. Glad var han iaf (som vanligt) och det är alltid lika spännande att se utvecklingen sen man såg senast. Idag visade han tex upp sina racing-talanger på sin röda bil. Gäller att akta tårna.

Jag kollade in lite av valdebatten igårkväll på TV4. Det märks att det är nära valet nu, kändes som en ganska intensiv tillställning där de mest beskyllde varandra för att fara med osanningar och överdrifter. Jag orkade bara se på det hela fram till nyheterna började men i ärlighetens namn gav det mig i princip ingenting.

Jag har även provat göra ett valtest på SVT för att se vilket parti som ligger mig närmst. Den största slutsatsen jag drog av det var att SD fick en för hög procentsats för att det skulle kännas bekvämt. Skulle aldrig falla mig in att ge detta parti min röst. Får nog undersöka det där närmre om jag tycker som dem eller om de gått in och manipulerat testet...

I eftermiddag ska jag iaf hem och studera hur det går med stambytet i lägenheten, ska bli spännande. Annars består helgen mest av kalas och sådana festligheter. Men först: plugg


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla E njöt av dagen igår!! Alltid kul att träffas!!

Och hans mamma njuter av det fina tåget ;)

2010-09-17 @ 14:30:24
Postat av: Anonym

Lilla E njöt av dagen igår!! Alltid kul att träffas!!

Och hans mamma njuter av det fina tåget ;)

2010-09-17 @ 14:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0