Långhelg

Jag vet att det är lite orättvist men jag håller helg från och med nu, och jag ska inte till skolan förrän på onsdag. Sen är det som det är med skolvärlden, en helg är inte alltid pluggfri så jag får nog ta någon timme med lite räkneuppgifter. I vilket fall, ner till Malmö ska jag inte.

Jag vet att det var längesen jag diktade något här, och det är för att det var längesen jag diktade alls. Nu har jag hittat en poesitävling där man ska skicka in bidraget innan 1/10, vinnaren får 500 kr. Är lite sugen på att skicka något bara för skojs skull. Har bara svårt att komma på något nytt just nu, kanske får välja en gammal? Svårt välja i så fall. Så länge ger jag er en dikt av Karin Boye:


                             Hur kan jag säga om din röst är vacker.
                             Jag vet ju bara, att den genomtränger mig
                             och kommer mig att darra som ett löv
                             och trasar sönder mig och spränger mig.

                             Vad vet jag om din hud och dina lemmar.
                             Det bara skakar mig att de är dina,
                             så att för mig finns ingen sömn och vila,
                             tills de är mina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0