Påskhälsning

Har precis avnjutit en mindre påskmiddag här hemma. Lite sill, ägg, prinskorv, bröd med lax bland annat fick mig att känna något litet av att det är påsk. Annars märks det genom en något ökad biltrafik här utanför.

Kanske fick ni en kortare arbetsdag? Själv var jag nere på skolan i Malmö och vände drygt en timme. Nu är man nästan ledig i  två veckor då man inte har några omtentor i nästa vecka. Riktigt skönt!

Hur ser det ut hos er nu? Har ni påskpynt med fjädrar, flygande häxor på kvast och kanske målade ägg? Eller pyntar ni bara med ett påskägg fyllt av godis? Här är det tomt på sånt men när jag tänker efter så vet jag att det ska finnas lite undanstoppat i förrådet. Ja, inte målade ägg och fjädrar men någon form av skål om jag minns rätt.

Annars tänkte jag låta det råda lite påskfrid på bloggen. Jag tänkte ta mig tid för att göra det jag ska göra och låta er göra vad ni ska göra utan att undra om ni missar något här. Inte för jag tror att ni tänker så, men på söndag kommer det nog ett inlägg. Glad Påsk på er alla!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du minns helt rätt med påskpynt i skymundan.. Men inte så lönt att sätta upp denna påsk, får snällt vänta till nästa år:)

2011-04-21 @ 21:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0