Paus

Man skulle kunna tro att det är något allvarligt fel på mig, men igår kände jag på allvar en längtan efter hösten. Baby och jag satt igårkväll i vår halvt uppackade soffa i vårt nästan färdiga vardagsrum och utanför föll regnet och det var nästan så man kunde höra hur det knastrade från en tänd brasa i kaminen. Men det var inte tänd, men till hösten kommer den vara. Och jag kommer garanterat njuta av en bok framför den. Och jag är övertygad om att det kommer bli hur bra som helst, nu när man ser att saker börjar ta form och rummen börjar bli klara. Och jag vet att jag brukar beklaga mig inför baby när hon kommer med nya "onödiga" prylar, men jag vet också att det är allt hennes pyssel som skapar ett varmt och välkomnande hem. Ett varmt hem även när det är höst och regn. Men innan hösten kommer på riktigt kan vi gärna få en ordentlig period med sol och värme. Annars kommer det bli gnälligt framåt februari-mars när vi inte fått en ordentlig dos sol på länge.

Ikväll blir det ganska lugnt med lite packande och god middag. Så kör vi på igen för fullt imorgon. Snart kommer kakel upp i badrummet och köket ska det också ordnas lite med.

För övrigt så kommer nog den nya bloggen när allt lagt sig med renovering och sådant. Den är inte kastad i papperskorgen ännu.

 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vi väntar med spänning på bilder från nya huset.

2011-08-15 @ 19:44:10
Postat av: Anna

Ska komma ihåg de där med "onödiga" prylar;) PUSS <3

2011-08-23 @ 21:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0