önskelista

Igår tändes sista ljuset på adventsljusstaken och nu kan man på allvar börja elda ner den jämna trappan och känna hur julafton närmar sig. Tyvärr visar det sig idag att alla SAAB-amställda får en lite tråkigare jul på grund av konkursen och Nordkoreas diktator får inte fira jul alls. Eller så gör han det uppifrån himlen.

Sista avsnittet av årets omgång av "så mycket bättre" sändes i lördags och jag hävdar att det inte var bättre än förra årets omgång, därmed inte sagt att det var dåligt. Många fantastiska versioner av fina låtar har vi fått höra. Vilka vill man då se nästa år? Tja, skulle jag välja bara på grund av musik skulle det bli en annan lista men här har jag vägt in lite annat också och min lista ser ut såhär:
Mauro Scocco
Marie Fredriksson
Thåström
Stefan Sundström
Veronica Maggio
Nicklas Strömstedt
Dr. Alban

Vet att det är lite ojämn könsfördelning så det skulle väl aldrig gå igenom. Finns säkert en massa andra orsaker till varför vissa andra av mina utvalda artister inte heller skulle vara med. Sen skulle man kunna drömma om en hel massa andra artister med stora låtskatter som man skulle vilja ha med tex Ulf Lundell, Robyn, Magnus Uggla, Lars Winnerbäck, Lisa Nilsson, Björn Skifs,  Orup, Håkan Hellström, Per Gessle, Melissa Horn, Peter Jöback, Jill Johnson...ja listan kan göras lång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0