Välkommen hem...

...sa jag till min syster idag när hon solbränd klev in genom dörren  efter fyra månader på resande fot i Amerika. Tänk att det nästan känns som att det var igår hon åkte och så är det fyra månader sedan. Då var det slutet på en sommar som aldrig kom och nu är vi mitt i en vinter som åtminstone ännu inte gjort sitt intåg. Tiden har ett särskilt perspektiv.

Som sagt mitt i vintern, utan snö, och imorgon är det julafton. Sista julklappen inslagen för några minuter sedan. Julmusiken har gått på radion under kvällen, nu spelas winnerbäck och det skulle kunna vara vilken fredagkväll som helst. Nästan. Måste erkänna att jag känner lite spänning när jag ser vår (alldeles för stora) hög med julklappar under granen och inser att det verkligen är julafton imorgon. Kalle Anka och allt det där. Ett år sen sist. Ett år till nästa gång. Så var det det där med perspektiv på tid.

Oavsett, hoppas ni får en underbar julafton.




God Jul på er kära läsare.

Kommentarer
Postat av: Linda

God Jul lillebror!!! Sååå skönt att ha syster hemma igen, och märkligt nog har fyra månader varit lååånnnga och korta på samma gång...?!? Tiden är märklig... Apropå era julklappar - OJ!!! Ser ut som ni är en familj på tio ;) Ses imorgon! Krama sambon God Jul.

2011-12-24 @ 07:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0