Ännu en kväll på soffan

Veckans kanske bästa stund infann sig strax innan 20.00 när jag mätt och belåten satt i köket och såg fullmånen gå upp över taket på grannhuset och Eldvarns fulla för kärlekens skull spelades på stereon. Vet inte vad som gjorde det, men det blev en mäktig känsla.

Resten av kvällen har spenderats i soffan framför let´s dance som idag har haft Orup som gäst/sångare. Jag minns en samlingsskiva med Orup (Rosa omslag?) som jag fick av storasyster för väldigft längesen. Kanske var det så att datorn inte ens hade gjort inträde i vårt hus, och nedladdning fanns definitivt inte. (Ja ungdomar, det har funnits en sån tid) Jag satt på mitt rum med min lilla stereo och lyssnade på denna orup-skiva väldigt mycket, och idag förflyttades jag delvis tillbaka till den tiden. Var det bättre då?

Nu börjar utröstningen i let´s dance, tycker nog att Alexandra kan få lämna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0