bloggvärlden

För min del så har jag aldrig haft som mål att tjäna några pengar på min blogg, men jag vet att det finns de som tjänar en hel del pengar på sina bloggar och kanske ännu fler som drömmer om det. Att slå igenom med sin blogg idag kan inte vara lätt, kan inte ens gissa mig till hur fantastiskt många människor det finns som sitter och skriver om sina liv i olika bloggar varje dag. Många av de riktigt stora bloggarna fanns där innan det egentligen blev riktigt populärt att blogga. Bara till att gratulera dem för att de insåg vad som komma skulle. Eller var det kanske bara tur? Oavsett så har nu blogg.se på senare tid börjat dela in sin förstasida i olika kategorier, nämligen: mode & skönhet, inredning, familj, mat, foto & illustartion.

Mode och skönhet finns det en massa bloggar om, likaså inredning. Familjebloggar svämmar det också över av. Mat-bloggar har jag jag nog mest missat men tycker det är trevlig med fotobloggar som det också finns många fina. Så inget illa mot de som driver sådana bloggar. Men vi andra då? Vi som inte passar in i dessa kategorier? Var ska vi kunna göra "reklam" för oss? Tycker det är lite tråkigt att man valt just det som är mest populärt, även om jag förstår det. Ännu tråkigare blir det när samma bloggare dyker upp med bara några dagars mellanrum. Sen får de vara hur duktiga de vill.

Nej jag vet, lägg till ännu en kategori och döp den kort och gott till: övrigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0