Dop, fest, shopping

Ännu en helg som bara försvann som om den aldrig varit här. Igår var det dop för lille Elton i Tjörnarps kyrka. En snäll och tyst liten pojke som inte gjorde väsen av sig förren det hela var över. Men så fanns det tre andra små liv som skötte det istället :)

Kvällen spenderade vi hos en av mina systrar med lite förfest innan de skulle ut. För vår del blev det ingen utgång men det var trevligt att träffa "folket" igen och somliga var det väldigt längesen man träffade. Musiken var det väl stundtals också väldigt längesen man hört. Tror det kan sammanfattas som 90-tals nostalgi. Blev det i brist på bättre utbud men det dög uppenbarligen alldeles utmärkt.

Anledningen till att det inte blev utgång igår var att vi idag skulle till Väla för att shoppa (och ladan är inget för en nykter person). Blev tidig uppgång för att vara på plats strax efter öppning, men det var vi nöjda med när vi kunde köra hemåt runt halv ett och köpcentrat plötsligt blivit betydligt trängre. Hittade dessutom lite paket till den kommande födelsedagen så tror nästan jag är i hamn med det.

De tomrum som finns i berättelsen har väll fyllts med tentaplugg. Åtminstone har jag haft boken framför mig och försökt plugga. Var ska man hitta motivationen är det jag funderar över mest just nu. Kanske för att slippa göra om det och tvingas dras med det hela ännu länge? Det borde duga som morot om något... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0