Efter en öl eller två

Min kreativitet när det  gäller bloggandet kan vara lite sisådär ibland, därför är det ganska skönt att jag nu hittat en sida som har ett nytt förslag på blogginlägg varje dag. Hitentills har jag inte skrivit om just det förslaget gällt men det har hjälp mig få till något inlägg åtminstone.

Idag var texten "How do you feel about Valentine´s Day?" (Det är alltid engelsk text) och alla hjärtans dag är väl inte så märkvärdig för mig men det får mig utsökt att tänka på alla dessa gelehjärtan i plastask. En annan som utsökt kom att tänka på saker och ting var ju Peter Harrysson i Så ska det låta, ett trevligt musikprogram. Väl såhär långt i tankekedjan kan man spinna vidare och skriva både om musik eller varför inte den ökande andelen överviktiga i vårt samhälle. Sen följer ett inlägg där man skriver om kost, motion och träning o.s.v.

Jag hoppas ni förstår hur det brukar vara. Idéerna kommer som någon salgs brainstorming men några längre inlägg blir det inte, och i detta fallet är det inte tanken som räknas.

Har iaf kollat på Let´s Dance under kvällen och det var en mycket fin vals som Figge levererade. Vals allmänt är väldigt fint kan jag tycka. Och om du är singel och sugen på en Rallybrud så gå in på tv4-play och kolla in Tinas kontaktannons, drygt halvvägs in i programmet. Bostad i Österrike tror jag ingick.

Och varför jag inte gillar alla hjärtans dag? Idén är väldigt fin och god men varför ska alla företagare tjäna pengar på kärleken? Nej, Kärleken är väl det finaste vi har och den borde vara gratis! Därmed inte sagt att man inte ska skämma bort varandra ibland, men det kan man göra på andra sätt än genom presenter.


Kommentarer
Postat av: Linda

Klokt!!! Kärlek kostar inget, men det är alltid kul att skämma bort varandra lite :) fast gärna på någon mer dag än alla hjärtans dag ;)

2011-02-12 @ 18:50:15
Postat av: Anna

Alla dessa hjärtan i plastask va det faktiskt jag som tänkte på!! Uppskattar dina kärleksgester betydligt mycket mer på andra, vanliga dagar:)

2011-02-12 @ 22:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0