Ett halvt kilo lättare

Nyss hemkommen från frisören, så skulle ni stöta på mig och tycka jag ser annorlunda ut så är det bara ett halv kilo hår som klippts bort. Min senaste klipptid var den 13 december så inte alls konstigt att det inte gick att få till något som liknade en frisyr med den kaluffs som växt ut.

Höll nästan på att gå vilse till frisören. Eller vilse blir nog fel, men hade svårt att hitta dit. Har bara varit där en gång innan, och det ligger på den enda gatan jag inte brukar gå på i den delen av staden. Och jag inbillar mig alltid att det ska ligga på en av parallelgatorna. Men jag fick använda min livlina "ring din sambo" så hittade jag dit utan problem.

Hade jag studerat inom järävg så hade jag haft mitt examensarbete färdigt. Titeln skulle vara: "Hur miljövänliga är skånetrafiken egentligen". Tåg klassas som ett miljövänligt resande, men man kan ifrågasätta hur många träd som måste huggas ned för att producera papper till alla förseningsanmälninar och gratisbiljetter i dessa tider. Själv skickade jag in ca 6-7 st innan årsskiftet och idag blir det min fjärde efter årsskiftet. Idag lyckades de med bedriften att komma hela 50 minuter försent till Malmö C.

En annan grej som poppade upp i mitt huvud under resan var följande. En invandrare satt i sätet bredvid mig och ringde någon och meddelade att han blev försenad, för han "satt i tåget". Varför säger man att man sitter i bilen, men att man sitter på bussen eller sitter på tåget?  Eller är det kanske rentav OK att säga att man sitter i tåget? Fredrik Lindström, var berättar du om detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0