1001+1010=2011

Vi har ett nytt år här och det kommer förmodligen ta lite tid innan man per automatik skriver 2011. Men det ska nog inte ställa till några större problem. Jag har inte avgett några nyårslöften, har nog bara gjort det en enda gång men den gången höll jag det iaf. Hade jag kunnat avge ett nyårslöfte om att jag skulle bli morgonpigg under detta året så hade jag gjort det, men jag vågar inte trotsa naturens lagar. 

Året inleddes väl annars som det gjort så många gånger förr, mestadels i en soffa framför en tv. Tror jag såg på den engelska versionen av antikrundan, något program om krigsfartyg, somnade till skidor, vaknade till en slocknad tv som jag slog på igen, och framåt kvällen såg vi stjärnorna på slottet och därefter HippHipp. Här någonstans kände jag mig redo för en riktig middag så spaghetti och köttfärsås slank ner i en ganska tom mage. Sen avslutades kvällen med att vi såg Mamma Mia- the movie. Och jag får väl faktiskt erkänna att den var bra.  

Jag vet inte riktigt vad jag förväntat mig men i min plugg-planering så hade jag skrivit in ett antal tal som skulle räknats under gårdagen. Så blev det icke så jag har fått lägga en liten stund extra idag med skolböckerna istället. Har även hunnit med en promenad i det sköna vädret och lite påfyllning till kylen och annat nödvändigt. Men nu känner jag att det snart ska bli skönt med lite sömn igen.

Känns som jag inte riktigt har startat detta 2011 i något vidare tempo men imorgon är det vardag igen så då lägger vi en växel till. Eller en räcker nog inte, tre-fyra blir nog mer lagom. Sak försöka återkomma imorgon med lite mer tankar kring min blogg också. Hörs då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0