Planka på lyckliga gatan

Har redan hunnit med någon timmes tentaplugg denna lördag, men nu känns det som det börjar ta stopp. Vet inte riktigt hur många tentor jag pluggat till de senaste 2,5-åren, men jag har iaf lärt mig känna igen när jag inte klarar ta in mer. Det innebär ju inte att jag kan allt, men efter att ha suttit med dessa böcker i några dagar nu så behövs det ett break, och vad är då bättre än ett blogginlägg?

Igårkväll så provade jag och baby att göra plankstek för första gången, fick plankor i julklapp. Jag provade kött och baby fisk då det är lite osäkert om hon kan äta nötkött, och vi ville ju inte riskera att förstöra en trevlig kväll. Och en trevlig kväll blev det med god mat och dricka och jag insåg ännu en gång vilken fröjd det är att ha en så klok människa på andra sidan bordet som man kan diskutera allt med. Som lite bonus till baby efter hennes första "riktiga" arbetsdag på nya jobbet så gjorde jag sedan en kladdkaka med glass och varma hallon.   

               

 

Idag har det blivit klickbara bilder, hoppas det blev bra. Ska även se om jag på något vis kan ändra ort på min ruta med kustväder här bredvid.

Till Annelie: Plast är inte nog så bra som barr om man nu har möjligheten att ha en riktig gran. Vet inte riktigt hur det gick till när det hamnade en plastgran i mina föräldrars hus. Men du kan ju alltid påstå att du blivit allergisk eller nåt?


Kommentarer
Postat av: Anna

Älskar dej mest av allt för alla sånna "små" saker;)

2011-01-08 @ 19:05:38
Postat av: Jan

lycka till med tentan <johan

2011-01-10 @ 20:17:08
Postat av: Jan

det blev lite feltryck i förra kommentaren,men innebörden är densamma. Kul att tentan före jul gick bra. Bilderna på "plankorna" var häftiga. Ha det fortsatt mysigt. Hälsa "baby"

2011-01-10 @ 20:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0