Mässa och bankett

I måndags tenterade vi av kursen geoteknologi. Började väldigt rörigt då vi var två olika program som skulle skriva tenta och väldigt många från respektive program hade glömt att anmäla sig. Det visade sig vara så många oanmälda så att vi inte fick plats i salen, men istället för att kicka ut de oanmälda så fick vu byggare byta sal precis när vi skulle börjat skriva egentligen. Självklart snällt mot de oanmälda att låta dem få skriva, men kände att man kom ur rytmen lite när man helt plötsligt skulle traska rakt genom hela skolan till en ny sal. Och hur det gick undrar ni väl såklart? Jag kan väl säga som så att jag blir besviken om jag inte klarar det. Det är min utgångspunkt.

I tisdags var det mässa på skolan. Mycket mäklarföretag men även en hel del byggföretag detta året. Kände att det iaf gav lite inför eventuella sommarjobb och jag vet åtminstone ett eller två extra företag som jag kommer skicka in mit CV till.
På kvällen var det bankett för studenter och företag på HIPP i Malmö. Hade en viss farhåga om en väldigt stel tillställning men det var aldrig något jag kände av. Givetvis fanns det en viss skillnad i klädsel. Om killen bar slips: garanterat mäklare, om killen bär slips finns två alternativ: 1. om det är enkelknut är det byggare, 2. om det är dubbelknut så är det osäkert om det är byggare eller mäklare. Tjejerna körde mest på den svarta klänningen, men de flesta tjejer var ändå mäklare så att gissa på det hade gett störst chans att få rätt.
Fick lite underhållning av Robin Paulsson från Robins också innan det blev efterfest på bottenvåningen. Tyckte att dagen i stort var mycket trevlig och trots att man var lite trött igår när man gick till skolan så skulle jag kunna göra om det igen. Men det får väl bli nästa år i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0