Min musikaliska resa

Idag tänkte jag bjuda er på min alldeles egna musikaliska resa, nämligen några av mina bästa live-upplevelser. Ingen direkt rangordning utan mer en kronologisk ordning.

Metallica - Nothing else matters
Metallica såg jag på stadion den 12/7-07 tillsammans med baby, biljetterna var faktiskt en födelsedagspresent från henne. En svårslagen sådan. Konserten var grym rakt igenom men extra bra blev den när de spelade denna låten! (Lite lågt ljud)



Lars Winnerbäck & Miss Li - Om du lämnade mig nu
Den 10:e juli 2008 var vi på Sofiero slott i Helsingborg och såg Lars Winnerbäck. Lite regnigt innan konserten började men när denna fina låt spelades var det nog bara tårar som föll



Ulf Lundell - Lyklig man
Första gången jag såg Ulf Lundell var på hans unplugged turné och vi gästade Helsingborg den 31 oktober 2010. Av de konserter jag sett hitentills håller jag nog fortfarande denna högst, så ville välja en låt som han spelade då. Funderade först på öppna landskap men den kan de flesta, kanske den mycket vackra jag saknar dig men ville ha lite mer tempo, Gå ut och var glad eller Hon gör mig galen var det nära att det blev innan jag slutligen fann det så givet att det var dumt att jag inte tänkt på det innan. Lycklg man är en riktigt bra låt! 



Johnossi - Man must dance
Johnossi har jag också sett ett par gånger, dels på Mejeriet i Lund och dels på SIESTA-festivalen i Hässleholm. Den 4/12 2008 var första besöket på Mejeriet och då var deras utbud inte riktigt lika stort som idag, men denna lilla hit spelade de och man kunde tro att golvet skulle braka sönder under oss.



Thåström - Fan fan fan
I somras under SIESTA-festivalen var min hitentills enda upplevelse av Thåström. Det var en sådär lite småkall maj-kväll/natt och denna låt borrade ett eget litet hål i min hjärta. Vilken känsla han lyckas leverera...



Kanske någon speciell låt som ni gillade? Någon särskild artist ni vill få höra mer av? låt mig få veta i så fall. Annars har jag en förhoppning om att gå och se Eldkvarn till hösten så kanske kommer det något från dem då.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fastän stor ålderskillnad är faktiskt Metallicas låt en av mina favoriter också, annars gillar jag

Eagle typ Hotel California, har du hört den någongång??

2011-03-03 @ 19:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0