Varför blogga?

Det är i tider som dessa som jag funderar över varför jag har en blogg. Inte på grund av jordbävningar, tsunamis och kärnkraftsolyckor i Japan utan på grund av mitt bristande engagemang för bloggen. Det är egentligen inte det att jag inte vill skriva, jag vet bara inte vad jag ska skriva och jag har finner ingen tid till det.

Idag var det information om de valbara kurserna som ska väljas inom en månad, har tittat runt under kvällen och hittat en del intressanta alternativ. Annars är det mycket tentaplugg. Skriver en tenta nu på fredag och en nästa totsdag, sen är det lite lugnare igen. Så kanske det kan bli mer vettigt bloggande då.

Jag gjorde ju ett försök i vintras med att skapa en en lite varmare och hemtrevligare blogg och jag vet inte om det ens blev så då, men nu är den mest kall känns det som. Kanske är värme och närhet inget som vi män ska ge oss in på? Kanske skulle jag ge mig på att göra den lite tuffare och "manligare" och skriva om husbyggnader, senaste prylarna, fotboll och det där klassiskt manliga. Inte ge mig på att bryta mot några normer. Vi tar det lite lugnt i någon vecka och skriver tentor först så får vi se vad jag har kommit fram till sen.

Är det förresten någon som vill byta jobb med de personer som arbetar för fullt med att kyla ner reaktorer och allt vad det är i Fukushima? Det är väl såna som de som förtjänar en bonus om de lyckas undvika total katastrof...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0