Ta min hand

6:e maskinen tvätt är igång nu. Vet inte riktigt hur det hunnit bli så mycket men den mängden utgör ungefär vad som får plats i våra torkrum. Sen måste det tyvärr strykas också.

Något som glädjer desto mer är att jag fått sommarjobb! I 40 år tjänstgjorde pappa på NCC så när han nu blivit pensionär och vilar sig i hängmattan eller busar med barnbarn så tänkte jag att jag fick ta över. Lyckligtvis tyckte de samma på NCC så jag fick ett sommarjobb på ett bygge här i stan. Såhär kort efter beskedet känns det knappt som det kan bli mycket bättre.

Annars var vi nere i Beijers Park under förmiddagen för ännu en fältmätning. Nu återstår bara en enstaka mätning och tenta innan det blir sommarlov. Tentan ligger dock en bit fram så ni förstår att jag har lite ledigt för att tentaplugga. Planerar dock att fylla några av de dagarna med lite annat jobb dock.

Annars råder det frid i huset. Största problemet är lördagens middag. Ni som är gäster, vad vill ni äta? vi behöver tips!



Bjuder er också på eldkvarns "Ta min hand"

 


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag är ju inte bjuden men annars gillar jag torskrygg med bacon,purjolök och lite gräddig sås till det.

Grattis till sommarjobbet, visste dom verkligen att du var Hasses son ???

Kram

Annelie

2011-05-12 @ 18:38:34
Postat av: svar från jpdaily.blogg.com

Annelie: Det låter som en mycket god måltid, har dock serverat mycket fisk de senaste gångerna så funderar på ngt kött. Men ska komma ihåg torskryggen till en annan gång. Och de visste inte att jag var Hasses son, bara att jag hade en pappa som jobbat inom företaget.

2011-05-13 @ 14:51:45
Postat av: Jan

Så himla kul för dej. GRATTIS.

Så klart du tog det på egna meriter. Då kan du ju se om skola och verklighet, verkligen är överens. Ett bygge i stan, vad är det? Vi får snacka mer om det imorgon. Diane hälsar.

// Jan

2011-05-13 @ 20:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0