Bröllopet

Det blev nästan en månads semester från skrivandet. En knapp månad att samla ny energi och inspiration på. Samtidigt har det varit veckor då tankarna till stor del gått till planerande inför bröllopet. Och det är också det som detta inlägg kommer handla om. 
 
Det var förra lördagen, den 4 augusti som den stora dagen var. Vaknade med ett pirr i magen som kom från ingenstans, tyckte faktiskt att allt var väldigt lugnt fram till självaste dagen. Men det var också en dag som gick i ett. Den sista utsmyckningen i festlokalen gjordes under förmiddagen samtidigt som A var hos frissan och fiaxde till håret. Snabb lunch runt tolv, klä sig i dagens utstyrsel och fotograferas av fotograf kl 13. Lyckades glömma brudbuketten så fick vända tillbaka halvvägs. tror det var dagens enda misstag. Vid 15-tiden var vi tillbaka hemma och efter en skål i champagne fick vi skjuts till kyrkan strax efter 15.30 och minutrarna innan vi skulle gå in var plötsligt väldigt nervösa. Så stod vi redo och klockorna började ringa och jag blev ännu mer nervös. Så tystnade klockorna, draperiet drogs bort och kyrkan öppnade sig framför oss. En kyrka som inte var full men inte långt ifrån. Häftig känsla att verkligen få stå i fokus! 
 
Det  var som prästen sa precis innan klockorna började ringa, låt festen börja. Hela kvällen blev en fest från det att vi gick in i kyrkan. Jag tycker vår präst var väldigt varm och duktig. Vår solist som blev till två personer gjorde ett strålande arbete. Får fortfarande gåshud när jag tänker på deras sång. Vädret som verkligen var med oss under hela kvällen gjorde det trevligt att ta emot alla kramar och lyckönskingar utanför kyrkan, och det gjorde att minglet utanför festlokalen också blev trevligt. Vissa saker kan man inte styra över men valet av toastmaster var helt vårt eget och vi är så nöjda med deras jobb. Alla tal som hölls var också väldigt fina, och orkestern spelade bra och....ja, jag skulle kunna fortsätta med allt. Våra gästers glada humör. Det finns faktiskt inget jag skulle vilja ändra på under denna kväll och eftermiddag.
 
Jag har fortfarande inte fått se alla de kort om tagits under kvällen, men några av dem har jag iaf. Så för att försöka ge er läsare lite av den känsla som hela denna dag bar med sig så får ni några av dem här:
 


 
  
 
 
 
 
  
    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såååå fin-fina bilder från ett fantastiskt bröllop!! Ni var så vackra!! Även om jag tycker bilden med familjerna samlade är aningen missvisande.... Synd vi inte hann vara med!! Men, vi har ju den fantastiska hoppbilden ;)Kram, kram

2012-08-17 @ 18:50:17
Postat av: Linda

Ja, alltså det var ju jag som skrev ovanför, valde inte att vara anonym ;)

2012-08-17 @ 18:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0