Pluras kök

Den första veckan på nya jobbet var igår till ända och jag bara undrar: vart tog alla dagarna vägen? Känns ungefär som att veckan bestod av tre arbetsdagar, men det får väl ses som ett gott betyg. Gårdagskvällen blev mycket lugn med en bok som jag satt med ute under taket innan jag framåt åtta fick leta mig inåt. Sommarkvällarna är inte lika långa och varma längre.
 
Så börjar det äntligen ikväll. Pluras kök. Hade nästan missat att det var redan ikväll det börjar. Så ni som aldrig sett det innan, bänka er framför tv3 kl 21.00 ikväll och njut av att bland annat Lasse Berghagen är gäst. Dessutom är det ny sidekick denna säsongen, nämligen Måns Herngren. Han gästade förra säsongen och gjorde verkligen intryck. Ska bli spännande att se hur detta blir, men just nu håller jag ändå Mauro Scocco högst. Tycker det är roligt också att programmet fått en betydligt bättre programtid än tidigare. Första säsongen gick det väl på tv8 mitt i veckan klockan sent, andra säsongen flyttades till tv3 men fortsatt mitt i veckan och halvkass tid. Men nu är det andra bullar. T.o.m. så man kan ta sig ett glas tillsammans med de andra och känna sig som en i köket. Vilken strålande idé! 
 
Nu har för övrigt mitt efternamnsbyte gått igenom också. Får se hur vi gör med bloggen, jp är egentligen mina gamla initialer. Kanske får hitta på någon ny betydelse för p:et. Får helt enkelt fundera över det. Vad finns det för roliga ord på p?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0