12XII18

Kylan försvann och snön har nästan gjort likadant. Nu lovas visserliggen kyla åter men väderomslaget som fått mycket av snön att försvinna gör det inte lättare att få julkänslan att infinna sig. Jag har varken haft lust till julpynt eller annat julstök eegentligen, men jag/vi har trots det lyckats få fram det "ordinarie" pyntet och pepparkakor har blivit bakade sen tidigare. Och julklappar känns nästan mer som ett tvång än nöje detta år. Har aldrig känt så tidigare, kan det vara för att sista helgen ligger så nära julafton? Oavsett kommer julen säkert bli lika mysig som vanligt ändå!
 
Skrivandet här har nästan redan tagit jullov. Vi får väl vänja oss vid att uppdateringar sker i denna takt. Kanske läge att prova annat forum. Twitter? Eller så ger jag som nyårslöfte att bli flitigare på att använda kameran. Tror det skulle kunna underlätta och inspirera skrivandet. Hade varit roligare att skriva med fler läsare, men fler läsare känns svårt att få med detta skrivandet, som en liten "ond" spiral. Vi grunnar vidare på det hela helt enkelt.
 
Nä, bättre än såhär blir det inte. Förstår ni vilken torka som råder i min hjärna då? Eller är det extrem skrivkramp? Min svensklärare på högstadiet sa alltid att man skulle skriva på papper för att en dator hämmade tänkande/kreativtet/skapande. Han menade typ att datorn blockerade skrivandet. Så är det kanske...
 
Jag som annars brukar ha ganska bra koll på nyhetflödet har helt missat "upploppen" i Göteborg. Tänk vad lite "skvaller" (förtal) kan ställa till med när det når det stora visa internet. Ett problem och en fråga som säkert inte kommer bli mindre aktuell i framtiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0