Semestertider

Imorgon görs sista arbetsdagen innan en lång och skön semester tar över. Det finns både fysiska aktiviteter och slappa dagar inplanerade och redan imorgon ska vi åka på en liten konsert. Berättar mer om den efteråt.

Häromdagen hade vi tre paprikaplantor ståendes på vårt planteringsbord som vi inte visste var de kom ifrån. Ingen lapp om vem som lämnat dem så vi misstänkte alla möjliga hittepå. Idag visade det sig dock att det var vår ena granne som satt dem där då han hade många över. Dessutom tittade han ner idag med fler plantor. Verkar i alla fall som vi har trevliga grannar här!

Ni får nog leva med att skrivandet i bloggen blir lite så sådär under semestern. Tror jag ska ha lite semester på riktigt. Fri från allt. Men känner jag mig själv rätt så kliar det i fingrarna förr eller senare. Ni lär märka vilket. 

Annars känns det väldigt positivt att värmen äntligen kommit hit. Och Ernst drog igång sitt tv-program idag. Det om något är sommar. Så passa på att njut så länge den är här, och det hoppas vi blir länge. Sådär fram till mitten på september innan det blir höst som varar till 10 december. Det hade passat mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0