Thåström, Sofiero slott

Tänkte jag skulle ge er en liten uppdatering från helgen. A och jag avslutade fredagen med att bege oss till Sofiero i Helsingborg för att se på Thåström. Det blev picknick i gräset innan Frida Hyvönen inledde sådär vid 19.30-tiden och fram till dess var vädret bra, om än inte toppen. Men lgom till att Thåström själv skulle gå på scen så kom regnet, men inte ens det kunde hindra kvällen från att bli helt fantastisk. Jag är väl medveten om att jag sagt ett och annat nedsättande ord om Thåström, Ebba Grön och Imperiet. Men jag tar tillbaka allt. Thåström är sist in på scen och först av den men när han väl står där levererar han verkligen. Detta band på mogna medelålder män skapar en ångvält i musikens värld, för det är lite så jag känner mig efteråt, överkörd. På ett positivt sätt.

Jag imponeras mycket av den ljudbild Thåström skapat på senare tid och hur ljussättningen lyfter hela showen. Ofast står han i motljus och det är bara mellan låtarna när allt är släckt som han syns tydligt. Tycker även att låtlistan är bra. Personliga favoriter är inledande Kort biografi med litet testamenete den mycket stämningsfulla Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pearce de mer fartfyllda Rock´n roll e död och Du ska va president. Den mycket finstämda extra extranumret fan fan fan måste också nämnas på denna lista. Hela låtlistan hittar ni här. Trots att jag gärna hade sett honom göra ytterliggare någon eller några låtar så ger jag seplningen högsta betyg. Det blir inte mycket bättre såhär. 
 

På lördagen kom så Maria och Dennis hit och tjejerna åkte och shoppade medan jag och Dennis åkte och fiskade. Vi hade lite tur så lyckades få låna en båt så vi kunde komma ut i sjön där vi var. Det lyfte  väl upplevelsen lite även om det inte gjorde att vi fick mer napp. Den största fisken fick iaf jag, är väl sådant som kallas nybörjartur. Våra gäster stannade över natten och då A hade jour och fick rycka in och jobba lite så fick jag roa dem under kvällen. Tur att de sköter sig mycket själva.

Gårdagen blev så en liten fixardag då jag påbörjade det som ska bli den nya parkeringen och där ska jag väl fortsätta idag innan liter vänner tittar hit senare ikväll. Men det är väl hög tid att få något gjort innan dagen hunnit springa iväg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0