Bloggtorka

Min inspiration försvann. Den har varit totalt borta nu i några dagar. Känts jobbigt att en tänka på att logga in på blogg.se. Och det ska ju inte vara jobbigt att skriva, snarare roligt. Så vi gör ett försök igen.

Jag har funderat lite över vart denna bloggen ska styra sin skuta nu när skolan är slut. Visserligen ska kompletteringar till examensarbetet in i dagarna men där hoppas vi på positiva besked. Bloggen har tidigare till stor del handlat om skola, och jag har under den tiden också haft mer tid över för att skriva. Känns inte som min fritid är spännande nog för att fylla en blogg.

Jag lovade er i något tidigare inlägg att jag skulle meddela mitt nya jobb när papperna var klara, och det är de nu. Jag kommer efter semestern att börja jobba på ÅF. Känner stor inspiration inför detta och tycker det ska bli väldigt roligt. Skönt också att inte behöva gå tillbaka till en skolbänk efter ett sommarlov. Fram till min semester jobbar jag lite extra på en elektrikerfirma så jag går inte sysslolös. 

Igår åkte hela familjen Öresund runt. Vi hade väldigt mycket tur med vädret och man är glad att det inte är som idag. men fortfarande lyser den starka sommaren med sin frånvaro. Man kan ju hoppas att den inväntar ett visst datum lite senare i sommar. Fast det är ju klart, lite innan dess får den gärna anlända och sen hålla i sig som ett mäktigt högtryck över detta land. Sverige kanske skulle kunna unnas detta som en liten present för att man inte satt sig i samma situation som Spanien och Grekland. Vi får väl se vilken väg Grekland väljer nu inom det närmsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0