Regn, Regn & Åter Regn

Idag borde man vara någon annanstans än i södra Sverige. Termometern lyckas med nöd och näppe leta sig över 10-grader-strecket och det gör nästan regnmängden mätt i mm också. Känns ärligt talat riktigt höstigt just nu och fredagens midsommarafton känns långt borta. En midsommarafton som spenderades i Furulund goda vänner. God mat, god dricka, lite lekar och faktiskt en sol som sken gjorde det hela till en bra kväll. Att klockan var halv fyra när vi klev in genom dörren här hemma måste vara ett gott betyg om något. 

Imorgon går jag på näst sista veckan innan det blir semester. Tycker lite synd om de som har semester nu i detta vädret. Eller så har det varit kloka nog att boka en utlandsresa. Inte för att jag har någon vidare koll på vädret i resten av Europa men sämre kan det knappt vara.

Annars har det pysslats en del med bröllopsaktiviteter under helgen. Sakta men säkert närmar det sig och än så länge känns det som det är under kontroll. Mest rädd att något är missat, men det ska nog vara lugnt. Annars är väl största bekymret just nu tårtan. Men det ska nog bli bra det också om vi bara kan bestämma oss.

Nu ska jag bänka mig igen för England-Italien. Något tips får ni inte men jag hoppas på England. Så ska ni satsa pengar sätt dem på Italien. För övrigt 6 månader till julafton, får väl snart börja köpa julklappar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0