Uppdatering

När det händer som mest skriver jag som minst. Det är så det brukar vara och det stämmer även denna gång, så vi gör en snabb och enkel sammanfattning av de senaste dagarna med start i torsdags. Redovisningen av vårt projektarbete skulle göras av två stycken i gruppen och självklart sa tärningen att jag var en av dessa. Jag vill inte påstå att dte var något jobbigt egentigen och det gick ganska bra men ändå typsikt. Men det var bara uppvärmningen inför fredagens redovisning av examensarbetet som även det gick mycket bra. Vi fick också mycket positiva synpunkter från vår examinator så trots att vi ännu inte vet och vi är klara eller måste komnplettera så känns det bra. Därmed punkt för tre år på skolan och dags att börja jobba på riktigt (igen). Min egentliga anställning börjar inte förrän efter semestern så går på lite annat sommarjobb just nu som uppvärmning.

Jag har och hunnit med att göra årets upplaga av siestafestivalen ett besök. Efter redovisningen i torsdags köpte jag biljett, tog bilen upp till Hässlehom och ställde mig framför scen för att se Eldkvarn som första band. De gjorde ett bra jobb som alltid och låten Mina Stjärnor Har Slocknat är en alldeles strålande låt när den framförs live. En liten favorit. Passade även på att se lite av The Hives senare på kvällen innan jag begav mig hemåt igen innan mörkret hunnit falla, fredagen var ju en viktig dag i skolan. 

Om fredagen var en bra dag i skolan var den desto sämre på Siestan. Men det började bra iaf, innan alkoholen tog över. Hann med att se bland annat Joddla med Siv, lite av Kapten Röd och Jonathan Johanson. Hela gänget satte sig i öltältet vid tio-tiden och fler bekanta dök upp och mer alkohol kom in. Så mycket så jag ålte hem i förväg i därmed missade Timbuktu som kunde varit lite roligt att se. När ska man lära sig? Samma tankar som jag tänkte  på lördagsmorgonen har jag tänkt några gånger innan, även om det var mycket längesen jag var så bakfull. Och jag hoppas det dröjer länge igen. Hur som helst så tyckte jag inte det var så många bra artister under lördagen så jag nöjde mig med att se Winnerbäck denna kylslagna natt. Det var några år sen jag såg Winnerbäck nu och detta var verkligen en annan artist, om ni förstår hur jag menar. Annat band och låtarna var stöpta i nya former. Jag har funderat över det några dagar nu och tror trots allt att jag gillade det. Och kanske hade poängen blivit ännu högre om sommaren ville göra sitt intåg snart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oups, så det kan gå... ;) Men, måste bara påminna att det är en fälla man hamnar i gång på gång, på gång, på gång... ;)

2012-06-05 @ 20:22:46
Postat av: Linda

Det var alltså jag som skrev här ovan ;) Och GRATTIS till att skolan är slut!!!!!!!!!

2012-06-05 @ 20:23:39
Postat av: Annelie

Ja du, jag har lärt mig iallafall !!!!!!

2012-06-07 @ 20:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0