Ännu en helg

Söndag ännu en gång och jag inser att bloggen fått vila lite för länge, så jag ger er en uppdatering över helgen.

Fredagen avslutades med en konsert i Hässleholms konserthus där Eldkvarn lirade. Tyckte bandet var i riktigt bra form och vi fick höra en bra mix mellan gammalt och nytt material. Från den senaste skivan fick vi bland annat höra En liten kyss av dig, Låt det rulla, De berömdas aveny, Tårar från en clown och Sång från koster. Alltid roligt att få hyra nya låtar live. Av de gamla låtarna fanns såklart Fulla föra kärlekens skull, I skydd av mörkret, Pojkar,pojkar,pojkar och en av mina favoriter Ta min hand. Efter ömskemål spelade de också den mycket fina Nerför floden. En hel del andra låtar var där också under denna knappt två timmar långa konsert som jag skulle ge höga betyg.

Lördagen passerade mest utan någon större uppståndelse och avslutades även denna med musik. Denna gång vare det tv och mellon som stod för underhållningen. Hade det bara varit denna tävlingen så had det varit OK, men nu är ju allt redan uttjatat.

Ikväll tar jag med mig pappa in till Malmö för att se på Malmö-Rögle. Måste erkänna att jag skulle tycka det var skoj om båda lagen kunde hamna i Elitserien, men det kommer inte hända. Och just nu ligger ju Rögle bäst till, så vi får väl se vart det hela slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0