Gårdagsrapport

Igår hade vi Eddie på besök. Sötaste (och enda) systersonen hjälpte oss att vattna blommor, drog med oss ner till bäcken för att kasta sten och dansade till musik från telefonen. Under knappt två timmar förgyllde han tillvaron här hemma litegrann.
Har Firts aid kits album The Lion´s Roar på stereon just nu. Vilken skiva de fått till. Vilka röster de har. Musik som verkligen tilltalar mig. Mycket vackert stundtals.

Vid sju-tiden igår kom så Emelie & Martin hit och det grillades och dracks lite gott. Alltid lika enkelt och kravlöst att umgås med dessa människor. Och alltid lika trevligt. Jag fick dock förbaskat ont i huvudet mot slutet så när de kört hem lät jag disken stå och slängde mig i sängen istället. Eller snarare la jag mig väldigt försiktigt. Somnade i alla fall snabbt och vaknade upp idag pigg igen.

Vädret idag inte fullt lika fint som tidigare i veckan. Såklart. Det är ju lördag. Små skurar och betydligt molnigare. Men jag tycker det är skönt egentligen, men synd för alla de som jobbar mån-fre, 7-16. Vi får hoppas på solen imorgon igen då det är mors dag och allt. Det kan de väl vara värda.

Kommentarer
Postat av: Linda

Och OJ vad poppis det var att besöka er tycker Eddie!! Mycket tjat om "Johan, Anna, glasögon, blommor, mus, bäcken ,sten, lakritssnören, springa, axlar, glass, juice och annat ;) Tack för hjälpen!!

2012-05-27 @ 12:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0