Kristi Himmelsfärd

Jag vet inte om någon av er såg gårdagens Uppdrag Granskning på SVT? Själv missade jag det men har läst en del om det i olika media, om hur 6 av 10 moskéer gett lagstridiga råd till muslimska kvinnor. Självfallet inte bra, det är nog många överens om oavsett om man är "etnisk svensk" (som herr Reinfeldt uttryckte det) eller muslim. Det är självfallet inte bra i dessa tider när SD i en nyligen gjord undersökning visar sig vara sveriges fjärde största parti och kan få ännu mer vatten på sin kvarn. Men det är trots allt bra att det kommer fram och det är bara att hoppas att det kan leda till någon form av förbättring för dessa kvinnor. Utbilding, jourcenter eller annat stöd, vad som är bäst vet nog någon annan än jag.

Regnet fortsätter annars att falla och det var riktigt kallt att sitta och kolla på fotboll igårkväll. Matchen var inget som värmde i sig och det blev förlust för hemmalaget med 0-2. Bara att ta nya tag till nästa vecka.

Vad som annars händer denna dag är fortfarande högst osäkert. På grund av vädret blir det troligtvis inre tjänst. Kanske städning? Kan kanske vara på tiden att ta tag i gästrummet (igen) som mer blivit en lagerlokal. Tur man kan stänga dörren när det kommer gäster. Men det står fortfarande skrivet i stjärnorna vart det slutar. Hoppas ni alla få en trevlig Kristi Himmelsfärd så ska jag borsta tänderna ta tag i disken först av allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hemma hos mig haglar det som f_n, blomkrukor flyger omkring. Man tror det redan är höst. Thomas i Spanien, varför måste man vara i Skåne där sol och värme uteblir.

Vad fint ni har fått i er trädgård, kommer kanske cyklande en dag när solen skiner för att få dricka saft i er lilla utevrå.

KRAM

Annelie

2012-05-17 @ 18:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0