Sommardagar

Igår klagade jag över bristen på värme och att det inte kändes som om juni var på väg. Idag kändes det som vi var mitt i sommaren med ett strålande högtryck. Värme och sol så det räckte och blev över. Det är dessutom utlovat att det ska stanna några dagar så kanske finns det en möjlighet att bli av med denna vintervita hy. Tänk att det förr ansågs "fult" att vara solbränd då det visade på lägre klass. Tiderna förändras.

Stora delar av dagen har tillbringats utomhus. Trädgårdsmöblerna har skurats, det har rensats ogräs, hängts tvätt och annat allmänt trädgårdsfix. En svalkande paus i den skuggande gläntan blev det runt ett då det bjöds på hallon och blåbärs smoothie som A fixat ihop. Mycket gott. 


Morgondagen är annars en hemmadag. Förhoppningsvis ska vi lämna in examensarbetet, sista dag på tisdag. Jag tänkte få ihop en presentation till projektarbetet så det är gjort. Ska även boka tid med prästen så vi kan planera inför sommarens bravader. Jag berättar imorgon helt enkelt, nu blir det dusch och sen sängen. Termometern visar för övrigt 11.6 grader här och klockan är snart 22. Det borde innebära att gräset fortfarande växer. Är det vid 7 eller 10 grader det slutar växa? Mossan växer väl ända ner till 0 grader? Inte konstigt att vi har så mycket mossa då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0