Årets julklapp

November gjorde sitt intåg (eller intrång) för en vecka sen nu och visst märks det att det närmar sig jul och vinter så sakteliga? Vid frukostbordet diksuteras det skidåkning, hur bra julen ligger med tanke på ledighet, julklappsköp, julfest och annat som hör julen till. Själv är jag väldigt nöjd med att termometern visar hela sju grader utomhus just nu.
 
En annan liten fördel med vinter och rusk är att fågelbordet nu åkt fram. Jag tycker verkligen det kan vara rogivande att sitta och titta på alla fåglar som plockar solrosfrö ur bordet. Lite samma effekt som ett akvarium, men mer "på riktigt". Återstår att se om det dyker upp några domherrar i år också.
 
När vi ändå är lite inne på jul-tema så har Mauro Scocco gjort ett julalbum, Årets julklapp! heter det. Ska definitivt lyssnas igenom inom kort. Mauro är en artist som jag håller högt bland våra svenska artister, synd man aldrig får chansen att se honom live. Åtminstone inte på egna turnéer. Nä, jag gör helt enkelt som så att jag drar igång spotify nu och återkommer med synpunkter sen. Hörs helt enkelt!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hmmm... "likhet-med-pappa-varning" på det där med att betrakta fåglar... ;) ;) hi, hi, hi Kram

2012-11-11 @ 16:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0