Tankar vecka 48

Puh, då var en lång vecka slut. I timmar räknat blev det drygt en dag extra denn vecka på grund av handlingar som var tvungna att bli klara till idag. Men det gick, så nästa vecka kan man kanske jobba normala dagar igen. Men jag insåg också en sak denna vecka, då jag passade på att börja redan 6.30, nämligen att om jag fortsätter gå upp i den tiden i fortsättningen skulle man hinna med ett enkelt träningspass hemma och börja kl 8-17 istället. Men då skulle det krävas ett löpband i huset, kanske något att skriva på önskelistan till tomten. Men ja just det, för att det skulle gå i lås var jag tvungen att fortsätta gå upp på tok för tidigt. Jag tar nog tillbaka allt, men ett löpband hade trots allt varit bra vid denna årstiden.
 
Ikväll är jag gräsänkling då baby är på julbord. Min tur om någon helg. Märks på termometern nu också¨att det lackar mot jul. Och jag tycker nog faktiskt att Mauros julskiva är en stark fyra nu till och med när adventsljusstakar kommit upp och julstämningen gör sig påmind på gator och torg, trots snöns frånvaro än så länge.
 
Jag vill träna mer. Jag vill också skriva mer, skriva mer än bara blogg. Det där går i perioder, nu är en sån period. Frågan är bara vad, som det sades i skolan: svårast är att börja. Och det är lite märkligt egentligen, men ganska många av min dikter eller vad man nu ska kalla det, har nästan skrivits bakifrån. Men inte baklänges. Men man fastnar för något ord, skriver lite sen känns den "klar" men för kort. Då förlänger man den med några nya rader i inledningen och gör om lite hit och dit. Men det blir så klart svårare på en längre text.
 
Nu ska jag leta träningsbloggar och hitta inspiration för beachbody 2013. Eller åtminstonde för att jag ska kunna känna mig något lite mer tränad än idag. Inte så svårt iofs, men ändå...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0