En snabb sammanfattning

Fyra. Så många plusgrader visade termometern här i morse och regnet som föll fick en att önska att man aldrig tagit klivet ur sängen. Men som tur var så var det redan gjort.
 
Min fråvaro har varit alldeles för lång här på bloggen och jag håller nästan på att spricka av ord och berättelser. Så var börjar vi. Från början helt enkelt, måndagen efter mitt förra inlägg. Väskan var packad och vid 07-tiden lyfte jag från Malmö mot huvudstaden för utbildning och fördjupning inom företaget. Det hela ägde rum på huvudkontoret och efter dagens avslutade schema checkade vi in på hotell och avrundade det hela med en öl eller två. Ja mer än så blev det inte. Tisdag morgon flög vi hem igen för några timmars arbete innan nästa happening ägde rum under eftermiddag/kväll då företaget anordnade vad som kallades byggmöte. Mer information och dåtid, nutid och framtid fylldes på i hjärnan och även denna kväll avslutades med mingel, mat och lite alkohol.
 
Onsdagen och torsdagen fick användas för att nyktra till innan innan vår lilla avdelning på fredagseftermiddagen åkte iväg för lite "teambuilding" med käk dryck och övernattning. Väldigt enkelt men också väldigt trevligt. Lördagen fick bli en vilodag och på söndagen blev den en tur till småland för att fira svärmor. Nu är hon ju faktiskt det på riktigt också. 
 
Så snabbt kan en vecka gå och jag önskar att jag hade lite mer bilder att visa från det hela. Men det har jag inte så berättlelsen fortsätter. Ny vecka och åter lite vardagsrutiner. Det är mest torsdagen som kan vara värd att nämna då jag och A´s kusin Albin var i Helsingborg och såg HIF-Twente. Efter en mycket bra första halvlek såg det lovande ut men en 2-0 ledning blev bara 2-2 efter full tid. Något man kanske kunnat vara nöjd med inför matchen, men inte efter hur den blev till sist. Helgen blev lugn och lite tid spenderades med syster och svåger. Det var även säsongsavslutning av Pluras kök så vad man nu ska titta på på lördagskvällen återstår att se. För övrigt tyckte jag dte var en mycket bra avslutning på en ganska så hyfsad säsong trots allt. Nu är vi snart framme i nutid men den berättelsen får jag spara till sen för nu står snart maten på bordet. Så blev det idag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Kul att läsa din sammanfattning och det där med svärmor. Jag är så stolt och glad för dig käre svärson.

2012-10-10 @ 20:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0