Fullt upp!

Ännu en gång springer tiden för snabbt. Jag skulle också behöva ett höstlov eller åtminstone en eller två dagar extra ledigt. Men följden av det skulle bara bli ännu mer att göra på jobbet. För nu är det fullt upp och lär så vara minst hela denna månaden, plötsligt är det väl julafton ska ni se!
 
Har fakatiskt tagit lite bilder på det jag skulle visa er, men tidsbristen gör att jag inte hinner lägga in dem på datorn och bloggen får förbli bildlös i ett inlägg till. Men det jag skulle visa er var vår nya tvättkorg som vi varit på väg att införskaffa i ett år. Äntligen är det enkelt att få badrummet att se mer städat ut. Nästa stora happening, som får sägas vara större, är att vi numera är med diskmaskin. I en och en halv vecka har den stått på sin plats och jag är mycket nöjd. Fortfarande kan man lockas att slänga besticken i diskhon istället för att ställa dem i sin korg i maskinen, men ge mig lite tid till så jag jag snart gjort mig av med den vanan.
 
Kylan har annars hittat hit. Sex månader av mörker, kyla och rusk väntar. Tur att kaminen kan ge lite mys och lyx vid denna årstiden. 
 
Under helgen som gick passade vi annars på att korta ner ett av våra träd här utanför ordentligt. Några hann vi med redan förra hösten och i våras men ytterliggare ett par träd ska få sig en omgång. Nog för att vi bor i skogen men man behöver inte ha dem på tomten.
 
Nu ska jag sluta lova bättring utan vi hörs när vi hörs. Om jag jag får bestämma blir det ganska snart, vad tiden tillåter märker vi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0