Onsdag 17 oktober

Starten på denna vecka har inneburit en hel del arbete och någon timmes senare hemkomst än normalt märks så tydligt vid denna årstiden. Mörker när man går och mörket när man kommer. Men idag hann det iaf vara ljust en liten stund efter det att jag kommit hem. Men väntar vi några veckor till så får man väl gå ner i tid för att ha en chans att hinna hem innan mörkret fallit. Jag hade nog haft svårt för att klara mig i Norrland.
 
Blir oftare att vi bänkar oss framför tv:n vid denna årstiden och då känns det bra att ha en serie som Torka aldrig tårar utan handskar som sänds på SVT 1. En serie som verkligen berör och väcker många känslor inom en på så många olika plan. Idag blir det dock inte lika känslomässigt då det är Trädgårdsonsdag som står för underhållningen. 
 
På tal om tv så stängde jag uppenbarligen av den för tidigt igår, lagom till haltidsvilan i matchen mellan Tyskland-Sverige gav jag upp och gick istället och lade mig i sängen och läste några sidor i Jo Nesbøs senaste Harry Hole bok, Gengångare. Har ännu inte kommit så långt att jag kan uttala mig och kvalitén på boken men då serien är väldigt bra så säger jag: har du inte läst något av Nesbø så börja med första boken i serien.
 
Annars försöker jag hitta inspiration till att ta tag i någon form av träning, känner att stillasittandet på kontoret inte håller i längden. Att ge sig ut i skogen och springa vid denna årstiden känns dock inte alltid så lockande. Någon gym-människa är jag inte heller så får fundera vidare på vad det blir. Med lite större plats hade kanske ett hemma-gym kunnat fungera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0