13II08

Det har varit en bra fredag. Vaknade två minuter innan väckarklockan gick igång och var faktiskt pigg. Unnade mig lite extra tid under det varma täcket men hann ändå med ett tidigare tåg än vanligt. Skönt med bra start på dagen.
 
Sen rullade det på i lagom tempo. En förmiddag som försvann framför datorn och en eftermiddag som gick åt till möte, så lätt är det att förbruka en fredag. Kändes friskt och skönt i luften när jag stod och väntade på tåget och kom till att tänka på alla problem med smog och liknande bekymmer som finns i vissa andra världsdelar. Ser de vår friska luft som lyx eller inser de vad de själva orsakar?
 
Tåg kom iaf i tid och baklänges rullade jag hemåt. Baklänges hem innebär utsikt mot väst om man sitter på rätt sida tåget och idag fick jag se en underbar fantastiskt röd solnedgång. Underbart också att konstatera att solen fortfarande är på ävg ner när klockan närmar sig fem. Sen kom det rådjur på ett fält och när jag rullade in med bilen på infarten började mörkret sakta komma. Insåg något senare också när jag hämtade posten att mörkret också är vackert. En kväll som denna gör sig stjärnorna extra bra här ute. I stadens ljus blir inte detta skådespel lika vackert.
 
Hur som helst. Fredag var det. Det märktes inte minst när jag var på väg att stoppa in tacobröden för vämning i kylen istället för micron. Hjärnan är avstängd, nerstäng, nerkopplad. Avkopplad. Men imorgon slår vi på den igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0