13I16

Kaninspår i snön som glittrar, så är det precis här utanför fönstret. Och det är snön som glittrar, inte spårna, fast det är det ju det också på sätt och vis. Termometern visar -12,6 utomhus och jag drömmer om sommar, shorts och hav. Positivt är åtminstone att det redan är betydligt ljusare på kvällen, det märks att vi gick in på det nya året för ett litet tag sen. De mörkaste vintermånaderna är förbi.
 
Annars går dagarna mest i samma vanliga rutiner, även dessa rutiner känns lättare att bryta på sommaren med spontana kvällsaktiviteter efter jobb. Just nu vill man mest hålla sig inomhus och värma sig framför brasan. 
 
Annars var ju gårdagen ingen bra dag att vara vägen. Värgen bilvägen eller järnvägen. Seriekrock vid Tranarpsbron tranarpsbron och ett tåg som kör in i hus vid saltsjöbaden. Hade det varit några utländska namn på denna bro och ort så hade det känts mer rätt, men  visst, även Sverige är kanske på väg mot förändring. På flera sätt. Inte minst politiskt med för många röster på det enda parti man absolut inte borde få rösta på. Vad som helst utom SD.
 
Annars ligger jag vaken länge om kvällarna och läser Zlatans biografi. Måste säga att jag tycker det är intressant läsning. Betydligt bättre än vad jag förväntat mig. Vad jag nu förväntat mig egentligen? 
 
Detta är väl vad som kommer ur dessa krampande fingrar just nu, inte mycket för världen, inte alls. Jag måste försöka lära mig skriva på vår padda, skulle kunna skriva hur mycketsom helst när jag lagt mig. Det är något med det horistonella läget som gör det tror jag. Men paddan är typ förbjuden i sovrummet, absolut förbjuden på toaletten, fast där hade jag nog å andra sidan inte fått så mycket skrivet. Hur som helst, skatta er lyckliga åt att ni tak över huvudet och om ni har möjlighet så gör en insats för de som inte har samma möjlighet. Så lite kan göra så mycket!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0