Bygget fortsätter

Semestern rullar på och byggandet likaså. Kommer gå fram lite snabbare här i bloggen så jag hinner ifatt verkligheten lite bättre. 
 
Så när stommem var uppe och huset tätt (förutom fönster) så blev det till att riva den gamla ytterväggen. Finns säkert många som ser en väldig tillfredställelse i att få riva ner saker, själv tillhör jag inte den kategorin. Jag ser det mer som ett jobb som måste göras för att sen få komma fram till det roliga. Hur som, vägg ner, ganska snabbt och ganska enkelt. 
 
 
Jag hade en tanke att jag själv skulle lägga taket på huset men med tanke på att det jobbet skulle skötas och att det mest var kvällar och helger som var ledig under denna tid så tog jag in hantverkare till detta. Istället koncentrerade jag mig på att få upp den nya fasaden och börja måla om huset. Min pappa har hjälpt till väldigt mycket med målning medans min svärfar har bidragit mycket med snickrandet. En hjälpande hand gör att går snabbare och också blir roligare.
 
 
Samtidigt som det fixades med lite av diverse på utsidan så drog jag även igång tvättstugan. Det som tidigare var vårt gästrum ska nu alltså bli en tvättstuga.Detta projekt fick inledas med att riva upp golv och regla upp golvet så det klarar dagens krav då tanken är att vi ska ha klinkers och golvvärme där inne. Sen på med nya spånskivor och därefter plåtar för golvvärme och golvvärmeslingor. Passade även på att riva ner befintlig gips på väggar och slänga på osb och ny gips så den nya inredningen ska få ordenligt med fäste. Ett projekt som passade bra att gå emellan med i väntan på syll torkade ut efter den blöta tastolsresningen. Men i nästa inlägg kan vi nog flytta in invändigt i tillbyggnaden
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0