13III11

Tänk om man hade kunnat auktionera ut tid, eller åtminstone dela med sig av den. Vad hade ni velat? Ska tiden gå långsammare eller snabbare? Önskar ni mer eller mindre tid? Själv önskar jag nog mer tid för allt det där som aldrig blir av. Saker som man kanske borde göra, men främst saker man alltid drömt om. Tid för att lära sig virka, spela gitarr eller skriva sin självbiografi. (virka är absolut inte mun grej bara)

Delvis går det väl att köpa tid idag, syftar tex på städhjälp. Inget vi använder men jag kan se fördelar med det. Läxhjälp är jag dock mindre förtjust i. Att få matkassen hem till dörren är också ett sätt att köpa tid, även om jag kan finna en viss ironi i att vi inte har tid för ngt som är så viktigt för vår överlevnad. Ett annat alternativ till att "köpa" tid är också att jobba mindre, även om det kan vara väldigt svårt att hitta en tjänst som motsvarar t.ex. 85%. Och kanske är det ur detta problem som dessa nya tjänster blivit populära?

Hur som helst, min sömn kräver för mycket tid men det innebär också att jag nu ska sova omedelbums! Tisdag imorgon, veckan sämsta dag, men imorgon gör vi den till den bästa. Så ska jag tänka när det känns tungt att komma ur den varma sängen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0