15IV12

Regntunga moln avslutar denna vecka, vecka 15. Ändå plockade vi fram grillen i eftermiddag för denna säsongens grill-premiär. Vädermässigt borde det varit igår, men då var vi istället på en skåne-turné. Årminstone de sydöstra delarna, Österlen, Simrishamn. Bilade via Kivik ner för att ta oss ett titt på Ulf Lundells tavlor som han ställer ut. Får väl erkänna att det främst är musikern Lundell jag gillar, delvis författaren, och konstnären har hitentills varit ganska ointressant eller okänd för mig. Men där fanns absolut en tre, fyra tavlor som jag kunde tänkt mig om plånboken varit något större eller om huset haft en annan utformning (mer plats på väggarna). Men det blev åtminstone en rosa elefant affisch som ska få hänga i den nya delen av hallen. Men jag blev positivt överraskad av det hela. 
 
Efter titten på tavlorna tog vi oss mot "gågatan" för lite lunch innan det bar vidare hemåt igen. Passade på att köra via Tomelilla, Sjöbo hem och då fick vi såklart besöka Bo Olsson i tomelilla, några mindre "fynd" blev det.
 
Annars har dottern och jag hittat på lite nya saker i veckan. När vi besökte mina föräldrar i onsdags så tog jag med hennes cykelhjälm och lånade mammas cykel, så var premiärturen på cykel avklarad. Inga protester så det tar jag som positivt, svårt att de ansiktsuttryck med henne precis bakom ryggen. I övrigt varmt denna dag, flertalet kvinnorövar putade upp ur rabatterna. Varför nästan bara kvinnor?
 
Torsdagen blev det en annan premiär, vi besökte träffpunkten. En "träffpukt" för föräldrar och deras barn i kyrkans regi. Har länge tänkt ta mig dit men först nu blev det av. Även detta var uppskattat. Lagom med barn denna dag och mycket leksaker var en bra kombination. Dit ska vi fler gånger.
 
Annars har vi varit ute myket i det fina vädret, planterat en forsythia, lekt lite med kusinerna (dotterns). Kort och gott en bra vecka!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0