15IV15

Jag skrev ett inlägg här sent igår, men det blev inget bra. Tog bort det idag, det blev för mycket präglat av kvällens sena timma. Men det ligger säkert sparat någonstons i cyberspace, som en runskrift i sten. Men delar kommer jag återge nedan, om än ej ordargrant.
 
Igår såg jag Ateltico mot Real i Champions League. Stundtals fantastisk fotboll i ett rasande tempo, ändå kan jag inte låta bli att störa mig idag på hur somliga spelar sin fotboll. Inom musikbranschen pratas det ofta om att artisterna är förbilder, och det är absolut en fotbollstjärna också. Jag minns att vi alla ville vara Thomas Brolin efter VM 1994. Åtminstone ville många det. På samma sätt fungerar det alldele säkert idag, och då stör det mig att det springer runt seplare som slår sin motståndare i magen när bollen inte är i närheten. Idag kan jag också läsa i media om att det spekuleras i ett nytt Suarez-bett. Hur tänker dem? Eller gör deras miljoner att de inte tänker?
 
Dessa moment gjorde att jag mot slutet av matchen svävade in på andra tankar, och mest tittade. Funderade över present till frun. Jag hade en present-aktivitet inplanerad till hennes födelsedag, men då låg jag kräksjuk på soffan. Sen har det hela runnit ut i sanden, som man säger. Har oerhört svårt att komma på någon bra paket detta året. Vet inte varför, hoppas verkligen det inte blir svårare med åren. Jag fyller ju själv snart år dessutom, så känner att jag borde fixa hennes innan dess. Men jag har redan en julklapp planerad, men det hjälper ju inte just nu.
 
Pratade med min svärfar i måndags. Han ska sälja båten, samma båt som är i min header. Tiden räckte väl inte till nu. Tycker själv det är tråkigt, men vår tid räcker inte heller till till att följa med. Inte heller jättesmidigt med en 1½ åring. Men den tiden kanske kommer igen, om man bara vill. Hade aldrig seglat innan jag träffade A och tyvärr hann jag inte vara med så pass många gånger att jag kan kalla mig för en bra seglare. I synnerhet inte nu efter lite uppehåll. Men härliga minnen, och det kan en ju leva ett tag på.
 
Väderomslag de senaste dagarna. Regn och rusk, om än en termometer på nästan 10 plus idag. Undrar hur länge vi hade klarat oss utan att solen visade sig? När hade depressioner tagit över?
 
Nästa fredag kommer dessutom kommunen hit för att föra sin slutkontroll på vår tillbyggnad. Då har får vi alla papper klara och kan börja använda vår gästtoalett. Än så länge är aja, baja. Ska dessutom hinna silikona mellan vägg/tak innan det är klart.
 
 
 
 
 
Bilder från sommarsegling 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0