15IV20

Förmiddagen spenderades på träffpunkten. Dotter idag lite avvaktande, förra gången rakt in i bollrummet. Väldigt lugnt idag, fyra föräldrar, sex barn. Förra gångens diskussioner: nattningstider, sover barnen i egen säng?, barnvagnar. Jag lyssnade. Dagens diskussioner: mycket bröllop, bröllopsklänning, pynt, kyrka m.m. Jag lyssnade. 
 
Men jag kände återigen att jag är så nöjd med att vi gifte oss innan vi skaffade barn. Tänkte inte på det inför, men nu efter. Det hade inte blivit samma sak med barn på plats, och sitt egna barn vill man väl trots allt ha med? Tre år sedan i år, vilken dag det var. Nervositeten inann dörrarna in till kyrkan öppnades, första och nog enda gången jag var nervös under dagen. Och festen sen. Och vädret, det som man inte kan påverka men som trots allt spelar roll. 
 
Dagens väder: sol. 18 grader i skuggan. Satte mig i solen med en kopp kaffe och en bok när dotter somnat i vagnen. Lyssnade på tystaden. Lite fågelsång. Det var ungefär vid denna tiden på året vi var på husvisningen, fyra år sedan, och jag minns hur jag redan då reflekterade över tystnaden här ute. Och hur mörkt det skulle bli om natten.
 
På tal om tystnad så läste jag för ett tag sedan att Måns Z ville hitta en tjej som han kunde vara tyst med. Det tycker jag låter fint.
 
Läste idag om Erik Ståhl i Kvp. Har träffat honom en gång, han lider av Wiskott-Aldrichs syndrom. Artikel handlar om personer som lider i det tysta. Mot slutet av artikeln berättas det om hur han som tolvåring skrev ett självmordsbrev, men slutade halvvägs då han isåg att människorna han skrev det till var de som gjorde att han ville fortsätta leva. Vilken klok människa som insåg detta.

Ikväll, månen som en liten skärva på himlavalvet. Mycket tunn, mycket fin. Och jag ska leta mig mot sängen nu


Svår att se, men nere vid träden. Och stjärnan, är nog en planet. Venus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0