15IIX23

Familjen har nu utökats till fyra medlemmar, och det är kanske inte en nystart, men en start på något nytt. Tänkte därmed också försöka få igång bloggen på nytt. Det blir kanske lättare sagt än gjort, då tidsbristen tidigare varit min fiende, och tid lär jag inte få mer av nu. Samtidigt upplever jag att man blir effektivare när man måste. De onödiga timmarna i soffan framför tv sorteras bort i prioriteringen.
 
Väljer alltså inte att skapa en ny blogg, utan drar vidare här. Kanske på både gott och ont, men jag ska försöka strukturera om lite. Inte mycket, men jag har en tanke kring det hela. Det blir inte blogg varje dag, men kanske 2-3 ggr i veckan. Söndag är en bra bloggdag, onsdag också, och tisdag och torsdag ibland. Måndag, fredag och lördag upplever jag som mindre bra bloggdagar. Därmed inte sagt att det inte kommer skrivas något dessa dagar.
 
Kommer ni ihåg att jag skrev tidigare under sommaren att jag i sista stund fick infall att åka och se Ulf Lundell på torsjö live? Egentligen ville jag se honom i Landskrona, men då det speldatumet låg nära beräknad förlossning så säkrade jag upp med Torsjö live, och vilken tur. Spelningen i Landskrona blev ju tyvärr inställd, och jag hade nog haft svårt att gå även om den blivit av. Nu blev det en Lundell-sommar iaf, och förhoppningsvis en Lundell-höst också. Och när vi ändå är i musikbranchen, igår spelade Metallica på ullevi. Får mig att tänka på när jag var på stockholm stadion med frun -07? (eller var det -08?) och såg dem. Fick biljetterna i födelsedagspresent, det var grymt. Numera vet jag knappt var jag har skivorna, förmodligen i en kartong i garaget.
 
Högtrycket dröjer sig annars kvar över skåne, även om det enligt SMHI snart ska komma regn. Vilken mäktig augustivärme det varit. Drog in med kraftig, men varm, vind. Det var till och med träd som föll här i skogen. Men sen la sig vinden och det blev riktigt varmt, nu sägs alltså regnet vara på väg. Och mörkret infaller redan vid nio på kvällen. Men det gör mig inget faktiskt, jag kan se fram emot denna hösten. Även om jag inte är helt övertygad om att jag tycker lika mycket om mörkret och kylan när det är februari.
 
 
Bilder från Haväng och havängdsösen när vi besökte Kivik och haväng tidigt i augusti.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0