15XII31

Sista dagen på året 2015, inte riktigt som planerat men vad gör väl det. Skulle egentligen firat med goda vänner men då deras son umgåtts med kusin som dagarna efter fick vattkoppor så ville vi inte chansa på att bli smittade. Dessutom har stora dottern dubbelsidig öroninflammation, frun är förkyld och jag har något liknanden nackspärr. Så vi firar hemma idag i lugn och ro.
 
Året är väl egenligen sammanfattat redan i denna blogg, även om det varit lite sisådär. Men om jag ska summera det i ett enda inlägg, direkt från huvudet, så har det varit ett bra år. Jag inledde året med att vara föräldraledig. En mysig tid och något jag är väldigt nöjd med. Vi åkte till Gotland och Visby med stora dottern gudföräldrar under några dagar i juni om jag minns rätt. Något speciellt med öar och en obruten horisont. Tid för eftertanke. Sommaren kom och gick, inget vidare väder under semesterperioden men vi fick åtminstone fint väder när vi i v32 åkte ner till österlen och kivik på vår bröllopsdag. Några dagar senare föddes vår yngsta dotter, vilket får vara årets höjdpunkt. Vardagen fortsatte sen på om än i en anann form när familjen nu var fyra, och dena konstellation trivs jag bra med. Nu i december såg jag Ulf Lundell i Malmö och om det var sista gången så var det värdigt. Idag gör han sista spelningen i Stockholm, sen får vi se.
 
Utöver detta finns det såklart mycket annat. Fina stunder med vänner, med familj, med svärföräldrarna m.m. Mina barn fick en fin liten kusin. Både ont och gott hände i andra delar av världen som på ett eller annat sätt påverkas oss, och konstigt nog är det det onda som gör starkast avtryck.
 
Nu står ett nytt år på vänt och vad som händer då återstår att se. Men tillsammans kan vi alla kämpa för att det ska bli kärlek och värme som ger starkast avtryck år 2016.  
 
Hur det blir med bloggandet får vi se. Vi kör på såhär ett tag tag. I takt med att barnen sakta blir lite äldre så kanske det finns mer tid, kanske inte. Kanske kanb jag hitta tid på annat sätt, kanske inte. Först firar vi in det nya året, så får vi se så småningom var det landar.
 
Min granne kom in med en bukett rosor innan idag, och det vill jag ge till mina läsare idag också. Och samtigt passar jag på att önska ett gott nytt 2016. Var rädda om varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0