15II03

Det dröjde till februari innan säsongens vinter hittade hit till mellanskåne på riktigt. Landskapet numera vinter-vitt. Vitt på mark, vitt på tak, vitt på träd, och små, små flingor faller fortfarande. Termometern nere på 8 köldgrader inatt, numera bara 2. Men det har utlovats att kylan ska hålla i sig. Kan egentligen inte påstå att jag är överförtjust, men jag finner mig i det utan större omsvep.
 
Bloggen har lidit brist på tid de senaste dagarna, det innebär oftast att jag har viktigare saker att göra. Så även denna gång, om än inga sörre. Har haft hantverkare i nya badrummet senaste dagarna så var tvungen att få i ordning till dem. Med mera, med mera.
 
Igår kollade jag på husdrömmar. Gillar det programmet. Visst handlar det om hus, kanske främst som byggnad. Men för mig har det dock gett mycket annat också, idéer och uppslag. Vad är ett hus? Vad är en bostad? Vad är ett hem? Vad är skillnaden? Vad är viktigt för att det ska vara ett drömhus? Läge? utsida? insida? De som bor i det? Eller som en av "byggarna" pratade om igår, kanske ska man inte bygga och bo i sitt drömhus? Det kan säkert vara bra att få ha något att drömma till, och säkert att bo i/flytta till också. Men om drömmen då inte blir som du trott, då kanske det blir fel. Då kanske man skulle stannat i drömmen?
 
Det händer fortfarande saker i de politiska leden. Hägglund avgår. Nya förslag om hur invandring/integration görs bäst. Ja inte vet jag, men det har iaf inte slutat skrivas politik helt efter valet. Men av de styrande ser man sällan mycket. Var det inte likadant när Reinfeldt tagit sig till makten?
 
Jag var hemma hos mina föräldrar igår, gick en sväng med vagnen nere i skogen när det var dags för dottern att sova. Den skog som var så stor när man var liten men som inte är så stor nu. Där vi lekte indian o cowboys, tjuv o polis. Och hittade porrtidningar som grannbarnen gömt under en gran. Vi flyttade dem till vår gran, sen var de borta en dag igen. Kolonilotten där grannen höll till ett tag. Bäcken. Brukshudsklubben där vi rastade andra grannens hund. Den stora stenen, som inte var så stor, som nu inte ligger kvar. Flyttad. Där gick jag i mina gamla fotsteg igår och insåg att om något år så är det så min dotter kommer sätta sina avtryck. Minnas sin barndom. Och jag tror detta är en bra plats att göra det på.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie Törnkrantz

Ja du Johan, de där tidningarna släng dom så inte dottern hittar en ny gran att gömma saker i.
Nej nu blev det ??!!?.
Tillgång till natur är få förunnat idag då barnen mest sitter med sin padda.(låter iaf. som ett djur)
Kram Annelie

2015-02-03 @ 18:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0