15II07

Läser i de lokala tidningarna om tågförseningarna i skåne 2014. Mer än 120 000 tåg försenade, dvs mer än vart tionde tåg. Jag har inte kollat upp exakt vad som klassas som en försening numera, men tidigare vat tex ett inställt tåg inte försenat. Oavsett, jäkligt kassa siffror. Och som resenär har det märkts jäkligt tydligt emellanåt. Det har varit försningar pga signalfel, växelfel, t.om. personalbrist. Olyckor kan man inte rå för, det köper jag. Men det har inte blivit bättre att åka tåg, bara dyrare. Och resegarantin försämrad.  Nog har man funderta på att ta bilen ibland.
 
På tal om bil. Min gamal pärla sen 10 år är såld nu. Min första-bil. Gjorde drygt 10 000 mil bakom den ratten. Men visst, det var jag som körde men det var ju pappas bil. Det blev så när den köptes och förblev så sen. Men inte nu, nu är den borta och ersatt men en Volvo V50. Det är liksom behov av större bil.
 
Mellon stod på idag. Såg det ytterst sporadiskt, missade början, fick göra ett break i mitten och däremellan fixade jag med min telefon som inte alls velat fungera. Har fått upp ett meddelande om att SIM kort saknas trots att det sitter i. Så fick återställa hela telefonen till dess ursprungliga funktioner så nu hoppas vi problemet är löst.
 
Nu Pluras kök. Från Istanbul. Mello-vinnare Saade en av besökarna. Modell Winberg den andra. Trodde inte modeller rökte men tydligen. Ger inte sånt dålig hy? Eller sätter det sig bara invärtes?
 
Snön försvann idag och snabbt gick det. Det porlade ordentligt i stuprören och vitt blev svart. Åtminstone nu när solen inte visar sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0