15II12

Torsdag, veckan går mot sitt slut. I regel en ganska bra dag, så även idag. Men måndagen har nog trots allt varit bäst denna veckan, vilket väder det var då. Lång promenad med svärmot i skogen. Åtta värmande plusgrader och en strålande sol. Nog är våren på väg alltid. Det märks även idag trots att solen gömmer sig bakom molnen.
 
Får lust att fixa i trädgården. Ta tag i utomhusprojekten, bygga altan. Testade gräva i ena pallkragen igår, stenhårt fortfarande så jag får lugna mig lite till. Inomhusprojekten klart under februari så blir det ute sen. Det är planen.
 
Thåström släppte nytt igår. Den morronen. Ska lyssnas igenom. Sen Thåström släppte Skebokvarnsvägen 209 för typ tio år sen så tycker jag han gjort sina bästa skivor. Återstår att se om jag tycker detsamma om denna platta.
 
Såg en grönfink idag vid fågelbordet, då finns de här trots allt.
 
Nytt SIM-kort till telefonen anlände med posten igår. Har suttit i ett tag nu och det verkar fungera. Vågar knappt skriva det...
 
På förstasidan på blogg.se finns en länk till en blogg som heter prinsessan louise. Handlar om en flicka som strax innan hon fyllde 1 år fick akut lymfatisk leukemi och deras kamp mot denna sjukdom. Jag hittade denna bloggen en kväll för några dagar sedan. Så jäkla tungt att läsa. Blev så ledsen och berörd så mitt i natten satt jag på toan och grät över det hela. Visst förändras känslor och tankesätt när man blivit förälder. Men nu verkar Louise vara en kämpe och hoppas verkligen hon blir frisk!  Gåvor till barncancerfonden är ett sätt för att bota denna hemska sjukdom, klicka här för att komma till deras hemsida.
 
Riksbanken gav besked om inusränta imorse. Räntorna går ner och börsen går upp. Kan det bli bättre? Kan smällen bli större än vad den kommer bli när den kommer? För det måste den någon gång, frågan är bara i vilken form. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0