15II17

Fettisdagen. Men inga semlor för mig. Var i affären och såg erbjudander 4 för 39 kr. Lockande såklart, men vem skulle äta de övriga tre? Jag lät helt enkelt bli.
 
Igår tittade jag på husdrömmar. Som det kan bli. Utan att egentligen veta något om hur de hade det innan så var väl på något sätt trots allt förutsättningarna "bra" för att det skulle bli som det blev. (det slutade med skilsmässa och mannen byggde klart exets drömhus, åt sig själv) Men jag menar, vi byggde till detta huset förra året. Jag vet lite vad det innebär. Som sagt hur förhållandet var innan vet jag inte, men det var ett stooort hus, de hade inte riktigt pengarna framme, de hade sina egna jobb och barn att ta hand om samtidigt som de skulle bygga allt själva. Endast de grejorna kan nog få vilket förhållande som helst att krackelera. Därmed inte sagt att de gjorde fel. Det blev helt enkelt som det blev.
 
Filippa Bark och jag har inte samma sorts humor. Kan man uttrycka det så för att vara snäll? Gillar egentligen inte läsa all skit som skrivs om andra på internet. Särskilt anonymt. Man måste våga stå för sin åsikt. Och gärna kritisera konstruktivt. Så vi säger det så, Filippa och jag har inte samma sort humor, därför tycker jag bara hon blir jobbig att titta på. 
 
Ute en timme idag i friska luften. Vårkänslor. Snödroppar har setts ett tag här nu. Blir kanske snart altanbygge, i övrigt inga stora projekt unde rsommaren. Jo förresten, ett stort projekt under sensommaren.
 
 Borde ta tag i och byta min profilbild också. Hur gammal kan den vara? 8 år? kanske, eller 7 åtminstone. Men det blir inte idag. Hamnar på min attgöralista som ett projekt inom snar framtid.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0