15II18

Solen tittar fram idag. Det botar inte min huvudvärk som jag dragits med sedan imorse, men underlättar helt klart. Nu är det heller ingen sprängande huvudvärk, mer ett tungt huvud. Skulle gärna gått och lagt mig en stund och vilat ögonen men svårt när lillan sover ute, och sove inne med mig är inte så populärt.
 
Har trixat till nya dörrhandtag till både den nya och den gamla toaletten idag. Lite nytta varje så dag så står det åtminstone inte still i bygget. Ska se om jag kan dela med mig av lite bilder när allt är klart.
 
Han rota lite i trädgårdlandet också när jag varit ute och gått med vagnen. Trådgårdsland i vårt fall är tre stycken pallkragar. Runt dessa ligger grov singel/ mindre sten. Emellan dessa stenar växte allt för mycket grästyvor, nässlor och annat ogräs så det rensades bort till stor del. 
 
Har en uppsättning av nationalencyklopedin som jag tänkte göra mig av med. Någon intresserad? Kommer annars skänkas till någon av butikerna i byn som kan sälja detta. Hade tiggarna haft nytta av dem skulle jag de fått dem, men tror inte de skulle ge så mycket mer än värme om man eldade upp dem.
 
Vet inte hur många av er som har en Iphone 5. Säkert några. Denna telefon är som bekant utrustad med en fingeravläsare. Dvs du kan bara lägga ditt finger mot "hem"-knappen så öppnas telefonen. Det var ett inslag om detta i något av nyhets-programen häromdagen, men misade det. Men tydligen så ska man snart kunna få samma sorts avläsare på sina bankkort. Så istället för att slå in sin PIN-kod så registrerar du fingret på kortet. Det blir ju alla vi som ogillar komma ihåg koder glada över. 
 
Jag lyssnar egentligen inte på så mycket engelsk musik mer än det som går så radio. Självklart finns det undantag, men generellt är det så. Idag vill jag dock dela med mig av en engelsk låt. Neil Young - Four strong winds
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0