15II25

Lite bloggtorka på senare tid men jag ska försöka summera. Helgen spenderades i Småland hos svärföräldrarna. Vi satte in nytt fönster och dörr i deras sovrum som de renoverar. Blir hur bra som helst. Måndagen passerade nog mest utan något minnesvärt och igår var VVS:arna här och färdigställde det sista i det nya badrummet. Så nu är alla utomstående hantverkare klara i tillbyggnaden. Återstår för mig att sätta lite list och införskaffa garderober till hall. Snart färdigt. Ska bli häriligt.
 
Igårkväll blev sen frun plötsligt magsjuk, så dagen idag har mest gått i ett långsamt tempo. Långpromenad med dottern för att få så mycket frisk luft som möjligt. I övrigt känner jag inte efter för mycket.
 
Fick uppdrag granskning på tv:n ikväll. Missade början. Handlade om våldtäkter på nätet. Ni minns väl alla 13-åringen i Kumla som tog sitt liv efter att ha blivit pressad på nakenbilder via nätet? Hemskt. Missade som sagt början av programmet men det kändes som ett viktigt ämne. Nu är ju jag kille men kändes inte som att det var det "klimatet" när jag var ute och chattade i yngre tonåren. Kanske hade inte den typen av personligheter hittat dit då? Eller så gick det för dem i brallan endast av tanken medan ADSL modemet kopplade upp, vad vet jag. Men att att vårt samhälle med lagar m.m. måste anpassas till en allt mer digitaliserad värld känns bara mer och mer självklart. 
 
Champions League fotbollen är igång igen. Ett annat tecken på att det går mot vår.
 
På tal om digitala världar. Såg något inslag i ett nyhetreportage för ett tag sedan där det diskuterades huruvida man skulle slippa skrivstils-skrivande i skolan och bara lära sig skriva på dator. Vi kanske kommer dit en dag, men nog måste man kunna skriva med papper och penna än idag? Om inte skolan lär mina barn detta så ska jag se till att göra det själv. Utan rättstavningsprogram.
 
Nu hoppas vi på en piggare fru inför morgondagen så det kan städas i huset så småningom inför stundande kalas. Därmed inte sagt att det är hon som håller i dammsugaren, för det brukar vara jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0